lauantai 27. helmikuuta 2016

Helmikuu loppuu

Tämä on tämän blogin 500. blogiteksti. Hämmentävää. Tämän vuoden aikana olen kirjoittanut blogiin todella vähän, vaikka asiaa olisi välillä ollut enemmänkin. Nyt kuitenkin heti alkuun ilouutinen. Eli Martan juoksut ovat alkaneet ja astutus askeleen lähempänä. Kesäksi saadaan siis toivottavasti pieniä gööttilapsosia.

Danskun kanssa on otettu tottista, sillä itseä niin kutkuttelee se kisaamaan pääseminen. Hallikorttia ei tällä hetkellä ole (ja tuskin on tulossakaan enää tälle vuotta), joten se on vähän hankaloittanut treenaamista. Tuolla koiralla on ihan järjettömän hyvä motivaatio tehdä duunia. Seuruu on kivaa, käännöksiä ollaan tehty paljon. Luoksari on saanut jostain ihan uutta puhtia ja tykkään siitäkin todella paljon. Jääviä saa välillä muistutella. Kaikkein tärkein asia on kuitenkin se, että meillä on ihan hirmuisen kivaa treeniä keskenämme!



NoseWorkia ollaan treenattu muutamia kertoja sen jälkeen, kun päästiin nenäpunkista eroon. Ei se oikein muiden juttu ole kuin Danskun, joka siitä tykkää todella paljon. Sen nenä on niin super. Ylipäänsä on niin hyvä mieli treenata sen kanssa ihan mitä tahansa, kun se aina panostaa tehtävään duuniin sadalla prosentilla. Hiljaisuus ei ole ollut nyt missään meidän treeneissä sellainen "avainsana" tällä hetkellä vaan olen tehnyt lipsumisia sen suhteen. Panostetaan hiljaisuuteen nyt ihan jossain arkipäiväisissä asioissa, joten katsotaan niitä treenipuolella sitten kun arki sujuu ilman piippailua.

Koska rakastan kennellinjaa ja tykkään puhua kaikkea kivaa siitä, niin tähän haluan jakaa viime viikon hoitolakertomuksen. Minun piti tosiaan jättää koirat penkkareiden jälkeen torstai - perjantai väliseksi ajaksi koulun hoitolalle. Meille viimeiseksi vuodeksi sovittiin 5 euron päivähinta koiraa kohti ja tällä hinnalla olin koiria nytkin viemässä hoitoon. Hoidon hinnaksi olisi tullut 30 euroa. Kuitenkin minun päästessä hoitolalle sain kuulla etten saakaan edullisempaa hintaa. Hinnat oli päätetty nostaa meitä 4. vuoden opiskelijoita kohtaan normaalihintoihin eli yhden koiran hoitovuorokausi olisi ollut 15 euroa. Yhteensä kaksi vuorokautta minun koiriltani 90 euroa. Ei auttanut muu kuin napata koirat mukaani ja lähteä pois. 60 euron ilmoittamaton hinnan nouseminen ei jostain syystä innostanut minua yhtään. Katkeruus kennellinjaa kohti on noussut lisää ja yhtään positiivista sanaa tuskin tulen siitä koulusta enää sanomaan.

Huomenna mennään Tiitin ja Toivon kanssa gööttitreffeille! Päästään moikkaamaan taas Liljaa ja uutena tuttavuutena mukaan tulee myös Masi-göötti. Niin ihana, kun täältäkin löytyy nyt gööttiseuraa enemmän. Mieluusti treffaisi rotutovereita enemmänkin.

4 kommenttia:

  1. Mä välillä ihmettelen tätä touhua, että mikään ei mene kuten pitäisi. Ei sitä hintaa voi tuohon tapaan nostaa yllättäen, jos se on kerta luvattu 5e/vrk.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Mä aiheesta valitin eteenpäin ja lopulta päädyttiin siihen että hinnat pidetään meillä loppuun asti samoina. No sepäs mua vasta lohduttikin kun reissu oli mennyt jo ohi :D

      Poista
  2. Koska rakastan kennellinjaa ja tykkään puhua kaikkea kivaa siitä,
    ^Tiedätkö, mä oon elänyt kaks päivää ihan sumussa, mutta tää sivulause sai mut nauramaan ja virnistelemään.

    Kansas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että se jotain piristi! :D Kannuksessa kaikki loistaa ja elämä on ihanaa, tuu tänne piristysreissulle kun joskus kerkiät.

      Poista

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)