perjantai 3. syyskuuta 2010

agilityn koetunti

Me käytiin siis agilityn koetunnilla eilen ja saatiin sieltä ryhmäpaikka. Oli Riinan maksien agilityn jatkokurssi. Siellä oli kuitenkin onneksi mun ja Helmin lisäksi vielä toinenkin mini.. ja kolme maksia. Eli viisi koiraa yhteensä.
Kouluttaja oli tosi kiva ja ryhmän porukkakin ihan ok, vaikka mä olinkin ainoa nuori. Mentiin ratapätkää jossa oli kepit, hyppyjä, putkia, puomi ja a-este. Ensimmäinen kerta radalla meni miten meni, Helmi oli ihan kiinni mussa, mutta sillä oli tosi paljon intoa tehdä. Toisella kerralla se irtosi paremmin ja mä osasin ohjatakin sitä vähän paremmin. Jätin sen parissa kohti taakse, mutta Riina neuvo miten saan tehtyä ne oikein ja käski mua pitään koiraa paremmin silmällä. Kolmas kerta meni sitten ihan perfect ja Helmi meni ihan mahtavasti ja mäkin osasin ohjata. Sain koiran vedettyä kauemmas ja lähetettyä puomin vieressä olevaan putkeen (Helmi on puomiaakeinuhullu) ja sain leikattua edestä putken edessä ja lähetettyä Helmin hypylle. Kerkesin myös valssata ennen seuraavaa putkea ja sain lähetettyä sen putkelle. Pituuden jälkeen sain sen kiertämään hypyn ja menemään aalle ja oli niin mahtavaa mennä sen kanssa, kun se oikeasti juoksi!
Ei ole ikinä mennyt noin hyvin radalla mun kanssa, sain ite todellakin juosta sen minkä jaloistani pääsin. Maria ois nyt ylpee meistä ;)
Nähtiin ojangossa myös Jenna ja Otto, joita kävin häiritsemässä, sekä Nea ja Maisa, jota en viitsinyt mennä häiritsemään.

Mä oon ihan älyttömän kiitollinen sulle Mikaela (Tessu, Tao & Taavi), ilman sua en ois varannut Helmille fyssariaikaa ja me tällä hetkellä lopeteltaisiin meidän agilityuraa. Helmi oli eilen radalla niin pirteä ja innokas, ettei oo varmaan ikinä ollut niin paljon intoa täynnä. Kouluttaja ei huomannut Helmin hyppytyylissä mitään outoa, joten fyssarikäynti on auttanut!
Meidän agilitykilpailut ois käyty ja lopetettukin, jos toi koira ei ois "parantunut". Mä oon ihan älyttömän kiitollinen sulle Mikaela, sun ansiostas me jatketaan agia virkeempinä kun koskaan! :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)