keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Jakso vaihtuu..

Tiistaina meillä oli viimeinen päivä ensimmäistä jaksoa! Aamulla oli Miikun peruskoulutusta hallilla ja päivällä oltiin sitten tekemässä pieneläinten hoitotyöt tunnilla meidän lemmikkieläimestä (marsu) ryhmätyötä.
Aamun käytännöntunneilla tokoiltiin ja jumpattiin koiria ja harjoiteltiin erilaisia takapään käyttöjuttuja. Mun oma treenimotivaatio on aika pahastikin hukassa ja mielenkiinto tuolla tunnilla oli aika pieni tehdä tuon kanssa jotain. Sain sen hienosti pitämään liikkeessä katsekontaktia vaikka muita koiria oli paikalla, paikallaan ollessa se ei ole niin hyvä kun Vinna keskittyy ihmettelemään muuta mitä tapahtuu ympärillä. Sitä pitää treenata häiriöttä nyt paljon, sillä ollaan tosiaankin keskitytty siihen enemmän liikkeessä kuin paikallaan. Tehtiin peruuttamisia ja vähän seuraamista, perusasentoja, koiran venyttelyä ja joidenkin lihasten vahvisteluja, laitettiin koiran etutassut alustan päälle ja harjoiteltiin pyörimistä, tasapainolautailtiin, mentiin keinua ja sellaista! Pääasiassa Vinna teki ihan kivasti, vaikka välillä se lähtikin haahuilemaan.
Tuon treenikerran ongelmakohdaksi paljastuikin lopulta rauhoittuminen kyljelleen. En viitsinyt samalla tavalla rauhoittaa sitä miten olisin sen vaikka omissa treeneissä pistänyt siihen, koska uskoin että siitä olis voinut tulla vähän sanomista... En meinannut saada sitä yhtään rauhoittumaan siihen, koska kun sen pisti kyljelleen se alkoi vaan purra ja sätkiä ja yritti myös leikkiä ympärillä olevien koirien kanssa. Kyllä se lopulta hetkittäin siihen rauhoittui, enimmäkseen se ihmetteli, että mitä me oikeen tehdään kun ollaan tultu tänne treenaamaan. Seinässä kiinni ollessaan tuo kovin huhuili nyt mun perään ja se pisti vähän harmittamaan, sillä yleensä se osaa ottaa tosi rennosti ja nukkuu. Nyt se istuskeli, vöhläsi ja seurasi ympäristöään ja kiskoi välillä mua kohti ölisten hetkittäin. Kyllä se loppua kohti rauhoittui sitten paremmin, mutta ei kuitenkaan niin hyvin kuin olisin toivonut kun tiedän että se osaa kyllä.

Broiskun jauhelihaa oon syöttänyt nyt sille iltaruokana ja vielä sen vatsa ei oo irtisanoutunut pois hommasta. Pitäis päästä keittiövaa'an kanssa mittailemaan näitä paljonko tuolle koiralle viitsii syöttää, nyt taidan syöttää aikasta paljon, mut ei se mitään kun tuolla on varaa lihoa!

Lueskelin tässä aikani kuluksi kasvattajan ja sijoittajan sivuilta tekstiä Vinnasta. Niin hassua katsoa, kun jossain lukee Of Gurrent Fabulous Five Maija - Vinna ja haltijana minä itse. Vieläkin jotenkin ihan hassua, että mulla on tuollainen pie---iso aussipaimen! En vaan pysty kunnolla käsittää, että me oikeasti sillon 27.12 haettiin mulle tuo riiviö kotiin ihan jäädäkseen. Oon miettinyt tässä, että mistähän ikinä edes keksin että haluan tuollaisen aussipaimenen? Silloin kun Sanni mietti tollerin ja auspain välillä, että kumman ottaa, niin olin itse jo miettinyt aussieta vähän (plus shelttiäistä). Sit kun sille tuli Kina, niin tunne aussiesta vahvistui vaan. Ja sit meinaskin tulla pariin otteeseen koira, mutta ei tullutkaan ja nyt täällä pyörii ja häslää tuollainen 11kk vanha kauhukakara ;) Ei se oo ihan sitä, mistä mä haaveilin, mutta en mä sitä pois vaihtaisi vaikka oon aina sitä kaikille antamassa. Pikku pösilö ♥
Mittasin sen eilen viidesti ja joka kerta sain säkäkorkeudeksi 53,5cm (!! En ymmärrä miten se mahdollista) ja painoa tällä hetkellä noin 19kg (laihtunut vähän). Ekoja juoksuja ei kuulu eikä näy....tai no yhdessä vaiheessa olin varma että ne alkaisi mutta eipä oo kuulunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)