sunnuntai 21. joulukuuta 2014

tottistelut jatkuu

Nyt kun mulla on vihdoin hallikortti, niin on käytetty se hyödyksi ja käyty eilen sekä tänäänkin hallilla treenaamassa. Oon niin varma, että Dansku aloittaa ne juoksunsa nyt kun mulla toi kortti on, joten parempi hyödyntää sitä vielä kun pystyy :D
Ollaan tehty reilu kahden minuutin paikkista sisällä ja koira pysyy hyvin. Ei ole kertaakaan näyttänyt siltä, että nousisi ylös. On tehty sitä niin, että otan koiran sen jälkeen sivulle sekä niin että palkka tulee heti maasta.
Seuruut sujuu hyvin, samoin luoksari ja jäävistä maahanmeno. Liikkeestä seisominen ja hyppy on rutkasti parempia mitä aiemmin. Hypyssä olin juuri päättänyt, että D saa istua toiselle puolelle. Tänään se sitten jäi seisomaan joka kerta, kun sanoin istu. Kenties tää olikin nyt joku merkki, että se seisominen on ihan ok? :D Noh, katellaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään!
Vaikka olen vannonut, että Danskusta ei tule agilitykoiraa, sillä en usko sen rakenteen olevan siihen sopiva, niin tehtiin tänään aksaa. Putkea vaan ja puomia pari kerta niin, että näin haldaako tuo jalkansa siinä. Ja kyllä, haldasi se ;) En usko, että agia tullaan yhtään sen enempää lopulta tekemään, sillä ton koiran rakenne ei vaan niin ole mun mielestä sellainen kuin agikoiralla tulee olla. Voihan sitä aina huvikseen tehdä, on tuo terveeksi tutkittukin, mutta en silti halua tieten tahtoen alkaa kuormittaa sitä hirveesti agilityn suhteen. Meillä on maailma auki muille harrastuksille ja kun agikoiran haluan, niin siihen saan toivottavasti tulevaisuudessa göötin :)
2v 8kk
Ps. Meidän Martta on astutettu toistamiseen vähän nopeahkolla aikataululla. Tällä kertaa uroksena on ollut ihan kotimainen uros. Jännityksellä odotetaan tammikuun keskivaiheille, jotta saadaan toivottavasti ultrassa varmistus sille että pentuja olisi tulossa <3 p="">

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)