keskiviikko 29. elokuuta 2012

Peruskoulutusta tokon muodossa

Elikkäs tänään meillä oli ensin luokassa Pipan pitämänä teoriaa tokosta ja silloin siellä luokassa mulla tuli ihan hirmuinen ikävä meidän Tupea.. ♥ Sen kanssa olisi ihan yksinkertaisilla asioilla voinut saada asioita parempaan järjestykseen, kun olisi tiennyt puuttua oikeisiin asioihin. Vieläkin mä muistan sen hetken, kun ohitettiin ekaa kertaa sen kanssa rähinättä toinen koira ja olin niin hirmuisen onnellinen. Töitä sen onnistumisen eteen oli silloin tehtykin.
No mutta, tehtiin sitten käytännön tunneilla ns. luoksepäästävyyttä ja piru vie mun koira istui namien voimalla maassa! Olin niin järkyttynyt siitä, että pari kertaa herpaannuin ja namien ote koirasta heikkeni, mutta nopeasti sen sai uudelleen mukaan touhuun! Harjoiteltiin myös ns. automaattista istumista, elikkäs koiran piti tarjota istumista. Kyllä tuo sitä tarjosi kun malttoi keskittyä. Tehtiin myös luoksetuloja hihnassa niin, että kun koira katsoi toiseen suuntaan, itse sanottiin tänne ja lähdettiin toiseen suuntaan. Kun itse hoksasin homman kunnolla niin saatiin sekin sujumaan. Näiden lisäksi tehtiin ohitustreeniä, joka sujui hyvin kunhan muistin pitää Vinnan vielä namien luona koiran ohituksen jälkeenkin. Ehkä pitäisi alkaa taas vaan panostaa kunnolla ohituksiin niin saataisiin nekin sujumaan? Tuo pentuperkele on alkanut autojakin jahtaamaan taas täällä, Pipa veikkasi että sen takia kun niitä kulkee niin vähän ja todennäkösesti se sen takia onkin.

Tänään aamulla mulla oli herätys 10.30 ja mihinköhän heräsin 9.35? Oona laittoi tekstaria mihin heräsin ja mun huoneessa oli valot päällä ja ilmassa leijui ihana tuoksu.. Vinna oli sitten ripuloinut uuden ruoan (Hau hauta syö väliaikaisesti, loppuviikosta pitäisi tulla Boosteria taas) vuoksi mun matolle. Se oli varmaan hyppinyt ovea päin kun on halunnut ulos, mutta mä en ole siihen herännyt. Se selittäisi mun valojen päälläolonkin. Mulla tosin on tälläinen pieni tunne, että se on saattanut tökkiä mua kuonollaan mutta oon jatkanut nukkumista.. :D Mutta koska en ole ihan varma, niin sovitaan ettei se ollut niin tehnyt!

Huomenna on teoriaa hausta ja koiraroduista ja jostain ja sen lisäksi hakua käytännössä ♥ Oon niin täpinöissäni kun odotan että päästään hakuilemaan! Perjantain pieneläinten hoitotyötunnit muuttui myös peruskoulutukseksi koko ryhmän kesken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)