tiistai 4. tammikuuta 2011

helsingissä

Me lähettiin Helmin kanssa tänään käymään sit Helsingissä, kun mulla oli sovittu että vien hamsterin häkin sinne, kun sain sen myytyä eräälle petsieläiselle. Niinpä me Helmin kanssa lähdettiin sit juna-asemalle päin tallustelemaan. Mun ei aluks pitänyt ottaa ees koko koiraa mukaan, mut äitin vihjaus siitä, että sen päivälenkki ois sit käyty siinä kun kävellään asemalle ja takas, sai mut toisiin ajatuksiin. Niinpä juuri kun olin lähdössä, tuli koiran kutsuminen eteiseen ja nappaus mukaan.
Mä oon tosi hyvä aina näiden aikataulujen kanssa, meinattiin aluksi myöhästyä junasta ja lopulta mulla oli sit häkin kanssa siellä junassa ongelmia, kunnes sain sen ängettyä sinne ylähyllylle. Sen jälkeen kun mun eteen (missä Helmi istui jaloissa) tuli paikalle istumaan joku vanha nainen. Samassa penkkirivissä ois ollut vapaita paikkoja vielä kaks ja mun vieressä yks, mutta ei kun piti tulla just siihen kohtaan missä mun koira istui lattialla. Sit tämä nainen vielä nyrpisteli nenäänsä kun Helmi välillä osui siihen kun vaihtoi asentoa. Ai että mua ärsytti. Olis jättänyt tulematta lemmikkivaunuun ja vielä meidän eteen, jos ei koirista liiemmin tykännyt.

Helsingissä kävin sit Helmin kanssa häkin luovutuksen jälkeen vähän kävelemässä ja joku ulkomaalainen nainen kysyi multa mistä I-juna lähtee. Mä sit osotin sille mistä se lähtee, mun englanninkielentaidolla ei olis voinut mitään siinä ruveta sönköttämään. Ja voi että kun se ei tajunnut että I-juna menee K-junan takaa kolmosraiteelta, niin se jäi vähän hölmistyneenä siihen seisoskelemaan.. Onneks joku nainen sitten selitti sille mistä se meni..

Takasin kun lähdettiin sit junalla, Helmi oli ihan sairaan onnellinen, kun en jaksanut kieltää sitä, vaan se sai tulla mun syliin katsomaan maisemia. Hetken päästä se sit päättikin ettei halua istua mun sylissä vaan meni viereiselle penkille. Aattelin sitten, ettei siitä mitään haittaa ole ja koira nukkuikin tyytyväisenä matkan sillä viereisellä penkillä. Ei kukaan valittanut, mut ei kyllä liiemmin tullut meidän lähelle istumaankaan..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)