maanantai 31. tammikuuta 2011

me ollaan treenattu!

Mä oon nyt päättänyt, että jos agilityä ei välttämättä voida jatkaa, niin ainakin me voidaan tokoa kunnolla treenata! Lainasin kirjastosta Susanna ja Juha Korrin kirjan "Tavoitteena huippukoira" ja sen ohjeiden mukaan ollaan nyt treenattu tokoa. 20.2 olis möllit tiedossa Tiltun koirakoululla (ihan oikea tokotuomari tuomaroimassa!), jonne meidän matkamme sitten käy. Perusasennon oon nyt opettanut sille kolmannen kerran uudelleen ja nyt toi osaa hakea paljon paremmin sivulle! Käsiohjeita rupesin heti häivyttämään pois, kun koiralle oli selvää miten juttu menee. Nyt pikkuhiljaa sitten kokonaan käsiohjaus pois + namien käyttö paljon vähemmälle treenatessa. Meillähän on kisoissa ollut se ongelma, että koira ei oo toiminut tokomölleissä ilman nameja.


Tässä on ensimmäinen video, jossa mulla on vielä vähän isommat käsiohjaukset, kun myöhemmässä videossa.


Tässä oon jättänyt käsiohjaukset melkeen kokonaan pois.
Helmi yllättävän hyvin haki sivulle, kun siirryin sivumpaan että sen piti korjata asentoa. Koitin pelkästä oikeasta asennosta palkata, mutta videoilta voi huomata, että mun käskytys tuli välillä myöhässä (+ vapautukset kanssa) ja että kahdessa kohti palkkasin sen vaikkei ollut kunnon perusasennossa.. Mut pyritään siihen, ettei "lähes noin" -suorituksia sallita!

Otin myös Tupen kanssa vähän perusasentotreeniä, mutta siitä ei ole videota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)