sunnuntai 16. tammikuuta 2011

kontaktitreeniä osa kaksi

Perjantaina meillä oli agilitytreenit, tehtiin keppejä ja verkoilla meillä alkaa sujua jo hyvin! Nyt sit ens treeneissä jommasta kummasta päästä verkot pois ja lähdetään kattomaan miten alkaa sujua! Toivottavasti saadaan noi kepit itsenäisemmiksi ennen talvikauden loppua. Vielä viis tai kuus kertaa jäljellä. Yksiäkään kisoja en ota nyt tolle aikavälille, kepit on meillä nyt etusijalla, voidaan saada ne varmemmiksi joten kyllä kiitos jätän kisat väliin talveksi.

Helmi kävi treeneissä niin kuumana, ettei ollut mitään rajaa. Se ihan innoissaan hyppi ja pomppi ja haukku ja koitti näykkiä mua nilkoista. Välillä meinas itsenäisestikin lähteä suorittamaan esteitä. Siis ihmeellistä, muka mun Helmi! Lähtöön oli vaikea jättää, kun koko ajan haukkui ja nousi seisomaan, mut jankattiin niin kauan et se jäi sinne. Treenien jälkeen oli sit kyllä tosi väsynyt koira.

Meidän korvatulehdus alkaa olla voitettua! Korvat ei enää punota lähes yhtään paitsi sen jälkeen kun oon laittanut tipat ja kovakouraisesti käsitellyt koiran korvia.. Tänään meni vikat tipat, oli viikon kuuri. Sen takia vaan viikko, kun ens viikolla ois sit Turun KV-näyttely ja on ne varoajat.

Otettiin sit la-su yönä vähän kontaktitreeniä, kun mulla oli pakkomielle saada tehdä jotain. Yöllähän ei kuulu nukkua, sillon touhutaan koiran kanssa..
Kieputin ton meidän laudan ympärille sellasen vessan maton, joka pitikin sen hyvin paikallaan ja tuun käyttämäänkin sitä jatkossa aivan varmasti.
Koira oli ihan innoissaan kun treenattiin, tarjos kyllä aluks koko ajan ylösmenokontakteja taas mut sain sen tajuamaan että tänään treenataan alastulokontakteja. Kokeiltiin lähettämistä ja sitä että kutsuin sen ja olin sen vierellä. Ja koirasta sai olla ylpeä, kun se osasi. Mua vaan vähän alko pelottamaan, kun oon aina sen väärin tehdessä sanonut nop ja koira on korjannut asentoaan. Siitä taitaa muodostua meille kohta jonkinlainen käskysana alastulokontakteille pinta -sanan sijaan.. Hups. Mut tuskin siitä mitään haittaa on, ei oo ainakaan vaikea sana!

Ens kerralla sit pitää ottaa videoa niin linkittelen teillekin tänne! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)