lauantai 8. tammikuuta 2011

puutetta tokosta

Mua on jo parina kertana ärsyttänyt, kun Helmi luulee lenkeillä että me ollaan tokokisoissa. Se kulkee nätisti vierellä ja tapittaa mua silmiin, vaikka ei ole edes kytkettynä hihnaan. Ei auta vaikka hätistelisin ja innostaisin sitä juoksentelemaan yms, sen mielestä on vaan niiiin ihanaa mennä tokoseuraamista koko lenkki.
Eilen illalla mä tosin sain sen jopa innostumaan, juoksenneltiin kun mielipuolet sen kanssa kävelytiellä ja koira koitti ottaa hampailla mua takista kiinni ja haukkui innoissaan. Pari kertaa se koitti napata jalastakin kiinni, tai muuten vaan paimentaa näykkimällä. Mut sen jälkeen kun käveltiin takas kotiin päin, leikittiin taas tokokoeleikkiä. Huoh.

Tänään toi sitten taas toistui, Helmistä oli kivaa leikkiä taaas tokokoeleikkiä, mä alan jo kyllästyä. Lenkeillä lenkkeillään, ei tokoilla! Meillä on ollut siis syksystä asti suurimmaksi osaksi taukoa tokosta, kun syksyllä Helmillä ei kunnolla ollut intoa. Käveltiin sellanen pieni lenkki talojen ympäri ja heti kun koira oli tarpeensa tehnyt, se rupesi seuraamaan kiltisti mun vasemmalla sivulla, välillä tiiviimmin ja välillä vähän löysemmin. Ja tuijotti tietenkin mua koko ajan silmiin. Se ei ikinä ees tokotreeneissä oo mennyt noin hienosti!

Päätin sitten meidän parkkipaikalla ottaa vähän tokoa, kun koiralla näytti intoa olevan. Luoksetulot oli supervauhdikkaita ja koira oli ihan täpinöissään. Paikallamakuussa ei ollut mitään ongelmaa, ei osoittanut pienintäkään merkkiä, että sen ois tehnyt mieli nousta ylös. Liikkeestä maahanmenossa taas jäi se takapuoli ylös. Pitää alkaa katsomaan tästä lähtien, jättääkö se sitä ylös, koska mä en halua tollasta ongelmaa meille nyt kun kaikki alkaa näyttää vähän valoisammalta.

Äitin kanssa kokkailtiin tänään sitten yrjölänpuuroa, koirilla on seuraavat kolme päivää herkkupäiviä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)