maanantai 20. helmikuuta 2012

pieni paimen viisastuu - tai sitten ei?

Tuo on kyllä ollut taas tosi pätevä pikkupaimen ♥ On kuunnellut mua ja muistaa taas mitä oon sille opettanut. Ainoat (lähes) varmat käskyt mitä se osaa on luoksetulo, istuminen ja tassun antaminen. Sivulle tuloa, seuraamista ja maahanmenoa harjoitellaan myös ahkerasti, kyllä se nekin varmaan pian oppii. Alkaa hahmottaa, että sivu -käskyllä tullaan sivulle istumaan, mutta paikka on vielä hakusessa. Maahanmeno sujuu edelleenkin vaan käsiavulla, sitä pitäisi treenata monta kertaa päivässä, niin eiköhän tuo penska sen opi.
Ulkona on totellut todella hyvin tänään. Jokaisesta käskystä tullut luokse eikä oo koskenut asioihin mihin oon kieltänyt koskemasta, eikä myöskään mennyt paikkoihin mihin oon kieltänyt menemästä. Ei myöskään yrittänyt karata, kun pidin sitä vapaana sisälle mennessä. Tuli kiltisti sisälle kun komensin.

Eilen tultiin siis tosiaan taas Kiteelle ja Vinna muisti kyllä heti että missä ollaan. Junamatka sujui entistä paremmin, junassa tosin oli tosi kiva schipperke kenen kanssa Vinna olis niiiin halunnut mennä leikkimään! Myös joku hieman päissään oleva mies tuli Vinnaa rapsuttelemaan ja Vinna oli kovin onnellinen. Mä en taas niinkään kun se mies pussaili Vinnaa ja kuolasi sen päälle. Tulipa ainakin pestyä koira illalla!

Konduktööri kertoi meille myös junassa, että puhutaan aussieiden olevan maailman viisaimpia koiria ja että Vinna on ihan sen näköinen miltä maailman viisaimman koiran pitää näyttää ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidetäänhän viestit asiallisina kiitos! :)